Strona główna
Dzisiaj jest 28-3-2024

System Bitwy

System bitwy

System bitwy jest zawiły. Jego zrozumienie można osiągnąć tylko przez praktykę. Dzięki symulatorowi, można wypróbować wiele taktyk. Niektóre aspekty są tutaj opisane.

Morale

Sensem morale wojska jest ochrona słabych graczy przed silnymi. Podczas ataku na słabszego gracza, jednostki atakujące mają mniejszą skuteczność, gdyż nie chcą podjąć się niehonorowego zadania.

Zwiadowca

Zwiadowcy są potrzebni do zbierania informacji o obcych wioskach. Zwiadowcy są produkowani w stajni. By dostać informację o obcej wiosce, trzeba ją zaatakować z dowolną ilością zwiadowców. Podczas ataku broniący zwiadowcy próbują złapać wszystkich zwiadowców atakującego, tak żeby on nie mógł dostać żadnych informacji. Im większy stosunek broniących zwiadowców do atakujących, tym więcej jest łapanych zwiadowców atakujących.

Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców.

Jeżeli tylko jeden zwiadowca powróci żywy, może on przesłać raport szpiegowski o wielkości wojsk przeciwnika. Tę informację otrzyma się również w czasie napadów na wrogie wioski, jeżeli siła napadu stanowi minimum połowę siły obrony.

Jeżeli przeżyje 50% zwiadowców, otrzyma się raport o wielkości zasobów surowców przeciwnika. Jeżeli przeżyje 70% zwiadowców, otrzyma się informacje o budynkach przeciwnika i ich stopniu rozbudowy. Jeżeli przeżyje 90% zwiadowców, otrzyma się wiadomości o wojskach z napadniętej wioski, które poza nią stacjonowały.

Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery